O szkole
Gimnazjum w Czarnej Białostockiej, tak jak wszystkie szkoły tego typu, powstało 1 września 1999 r. Siedzibą jego stał się budynek Szkoły Podstawowej nr 1, z którą tworzył Zespół Szkół nr 2.
Od 1 września 2001 r. jest samodzielną placówką i obecnie nosi nazwę Gimnazjum im. Jana Pawła II w Czarnej Białostockiej. W bieżącym roku szkolnym w 17 oddziałach zdobywa wiedzę 401 uczniów, pracuje 39 nauczycieli.
Młodzież ma do swej dyspozycji budynek po „Jedynce” z 1959 r. a w nim: 18 klasopracowni ( w tym komputerową na 13 stanowisk), świetlicę ze stołówką, bibliotekę i czytelnię, salę gimnastyczną, boisko przy szkole, halę sportową, stadion i korty tenisowe.
W naszej szkole duży nacisk kładzie się na indywidualizowanie procesu dydaktyczno – wychowawczego, stwarzanie uczniom warunków do harmonijnego rozwoju, wyrobienie u nich umiejętności kluczowych, realizację ścieżek międzyprzedmiotowych, ze szczególnym zwróceniem uwagi na ścieżkę regionalną.
Ważną rolę odgrywa też profilaktyka. Przeprowadzono szereg działań i programów, których celem było uświadomienie uczniom, nauczycielom i rodzicom zagrożeń związanych z nałogami i patologiami, np. Noe, Pomarańczowa linia – profilaktyka antyalkoholowa, Nie truj się – profilaktyka antynikotynowa i antynarkotykowa, Dzieciństwo bez przemocy, Twój piękny uśmiech – profilaktyka zdrowotna.
Cele i zadania szkoły:
- Umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania
świadectwa ukończenia gimnazjum poprzez:
- realizację odpowiednich programów nauczania z poszczególnych przedmiotów obowiązkowych,
- wyrabianie umiejętności rozumnego wykorzystania uzyskanej wiedzy w życiu codziennym i celowego spożytkowania zainteresowań i uzdolnień w kierowaniu własnym rozwojem.
- Umożliwia absolwentom gimnazjum kontynuowanie kształcenia w liceum profilowanym lub szkole zawodowej.
- Kształtuje środowisko wychowawcze sprzyjające realizowaniu celów i zasad określonych w ustawie stosownie do posiadanych warunków i wieku uczniów poprzez:
- Ścisłą współpracę z rodzicami.
- Realizację celów wychowawczych w procesach lekcyjnych i pozalekcyjnych.
- Kształtowanie postaw społecznie oczekiwanych.
- Przygotowanie do życia w rodzinie i społeczeństwie.
- Realizację szkolnego programu profilaktyki.
|